Dwuosobowy samochód Hydrocar PREMIER to demonstrator technologii magazynowania wodoru w stopach metali. Paliwo wodorowe przechowywane jest w fazie stałej („w proszku”) w specjalnym zbiorniku, wewnątrz którego zastosowano materiały wodorochłonne. Opracowany układ może służyć jako bardzo wydajny i bezproblemowy magazyn energii – także dla gospodarstw domowych czy łodzi turystycznych.
Materiały wodorochłonne w postaci stopów metali pozwalają magazynować więcej wodoru niż najbardziej zaawansowane komercyjne układy. Wymagane do tego ciśnienie nie przekracza kilku atmosfer. Podczas opróżniania zbiornik pochłania znaczne ilości ciepła, może zatem służyć jako źródło chłodzenia.
Magazynowanie wodoru jest ogromnym wyzwaniem. Aby zgromadzić ilość, która pozwoli pojazdowi na uzyskanie porównywalnego zasięgu z samochodem zasilanym benzyną czy olejem napędowym, potrzebne są butle wysokociśnieniowe (ciśnienie 350 at lub 700 at). Wiąże się to z koniecznością posiadania specjalnej infrastruktury i ze znacznymi stratami energii przy sprężaniu, a wodór musi być chłodzony do -70°C podczas tankowania.
Wodór to gaz, który teoretycznie jest doskonałym paliwem. Ma olbrzymią wartość energetyczną w porównaniu z obecnie stosowanym paliwami, a po jego spaleniu powstaje nieszkodliwa para wodna. Co więcej, możliwe jest również bezpłomieniowe wytwarzanie z niego energii elektrycznej, a w dalszej kolejności – mechanicznej. Wykorzystuje się do tego urządzenia zwane ogniwami paliwowymi. Efektywność energetyczna takiego procesu jest dwukrotnie większa niż spalanie nawet w najnowocześniejszym silniku spalinowym.